RSS

Friendster Lebih Romantik??


Kalau sebelum ni kita heboh tentang Harith Iskandar yang bahagia sehingga ke jinjang pelamin hanya melalui Facebook sebagai medium perhubungan, tidak kurang juga hebatnya dengan laman sosial Friendster.(yang kini dimikili oleh usahawan Malaysia)

Kisah berlaku setahun yang lalu apabila Eric Tan mengenali Sally hanya melalui friendster dan hanya mampu beramah mesra melalui laman web Friendster. Tidak mahu menjadi pungguk yang rindukan bulan Eric Tan mengajak Sally untuk keluar menonton wayang dan sejak dari itu hubungan mereka semakin erat.

Lebih romantik lagi apabila, apabila Eric menyedari dirinya bukan lelaki romantis (tetapi berusaha untuk melalukan sesuatu yang romantik), Eric yang gusar bagaimana untuk meluahkan isi hati kepada insan yang disayangi itu akhirnya memilih untuk membuat lamaran di pawagam yang menjadi lokasi pertama pertemuan mereka.


Seperti dirancang, Sally yang tidak mengetahui perkara tersebut diajak adiknya untuk menonton sebuah filem di pawagam yang terletak di Plaza Gurney, Pulau Pinang baru-baru ini bagi menemaninya menghabiskan cuti hujung minggu.

Kira-kira setengah jam selepas filem ditayangkan, skrin bertukar 'cerita' apabila menayangkan video pendek mengenai kisah percintaan Eric dan Sally yang ditayangkan menerusi sistem projektor ke skrin layar.
Eric pula muncul dari luar pawagam memakai sut serba putih menuju ke arah Sally bersama sejambak bunga mawar merah sambil menyanyikan lagu Married With Me yang dipopularkan oleh artis Hong Kong, Alex Thoo.


Suasana bertukar menjadi gamat apabila kira-kira 90 penonton yang sebenarnya adalah rakan-rakan pasangan kekasih itu bersorak gembira sambil bertepuk tangan apabila Eric melutut di hadapan Sally menghulurkan sebentuk cincin emas.

Sally yang kelihatan terkejut hanya mampu menangis kegembiraan dan menyambut lamaran kekasihnya itu sebelum kedua-duanya berpelukan mesra sebelum satu ciuman mesra dihadiahkan Eric ke pipi buah hatinya itu.

Malah kehadiran ibu Sally, Seow Yeok See secara senyap-senyap ke pawagam itu ditemani seorang lagi anak perempuannya untuk memberi kejutan sebenarnya memberi tanda dia merestui percintaan pasangan tersebut.

"Walaupun bergelar kekasih, tapi saya masih ragu-ragu jika dia enggan menerima lamaran ini tetapi saya nekad kerana telah tiba masa untuk meluahkan isi hati."

"Lalu saya dan rakan, Jordan Soot terfikir mengenai idea ini dan kami rancang semuanya dengan bantuan kawan-kawan lain sejak dua minggu lalu."

"Walaupun perlu berbelanja RM3,000 untuk menyewa pawagam ini, saya benar-benar puas hati kerana hajat untuk melamar Sally termakbul," ujarnya ceria.

So romantik kan? Terasa bagai dalam sebuah filem romantik. Kalau diberikan peluang semua orang hendakkan masa dan kenangan manis seperti itu. Tahniah kepada pasangan Eric dan Sally , semoga mereka juga bahagia sehingga ke akhir hayat. 


Kalau Facebook dan Friendster yang sekadar dapat melihat gambar namun tidak berjumpa tapi mampu membawa pasangan sehingga ke alam perkahwinan, mengapa ramai yang masih terkial-kial untuk mempercayai pasangannya sedangkan hampir setiap hari bersua muka.. :) fikir-fikirkan...

Semoga anda juga tergolong dalam golongan yang sentiasa merasa bahagia dengan nikmatnya cinta.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 komen:

sonia berkata...

Bestnye.. kalau nak aku pun kat tempat pompuan tu.. lol

lelaki misteri berkata...

kalau haku ..haku nk lamar awek aku kat dlm hotel..bru grand.haha

diriku berkata...

blh cuba jgk ni..he2

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ berkata...

wahhh...sweet nye..

nabilah_2908 berkata...

wah...romantiknya....huhu

jom ke APA KATA HATI pulak,
AYAM BULU BALIK

zuana's dear diary berkata...

ala romantiknyer... =)

Sir Marcello berkata...

oh sangat best..ada gak pengalaman macam nie..tp tak ada jodoh..miyahahha

IERA HAJERAH AZMAN berkata...

my oh my..so sweet :)

tim berkata...

giler romantik..

farysa berkata...

bestnyaaaaa
nk jugak!
nk jugak!

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...