RSS

Dapat Cuti Bila Putus Cinta??


Wah! Agak menarik di pandang tetapi perit untuk merasainya putus cinta. Agak-agaknya berapa kali anda putus cinta dalam masa setahun? Sekiranya tiada dan anda merupakan rakyat negara Jepun nampaknya anda sudah kerugian besar dalam menikmati cuti rehat yang di berikan oleh kerajaan Jepun. (^_^)

Apa kata anda, sekiranya cuti seperti ini diperkenankan oleh kerajaan Malaysia? Pasti huru-hara jadinya, bukan nak memajukan negara tapi semakin mundurlah jadinya. Ingat, kita tidak boleh samakan diri kita adalah sama seperti penduduk negara Jepun. Rakyat Jepun merupakan rakyat yang paling kuat bekerja di dunia ini sebab itu mereka dapat membangun dengan pantas sekali sehingga Malaysia jauh ketinggalan dari pelbagai aspek pembangunan. 

Jadi, adalah perkara kecil apabila kerajaan negara Jepun memperkenankan cuti kepada sesiapa yang putus cinta. Namun, jika rakyat Malaysia di berikan kelonggaran seperti ini sudah pastinya semakin menjadi-jadi kemalasan yang wujud di setiap jiwa seseorang itu. Betul ke? Tepuk dada tanya selera. Kita boleh mengukur baju di badan sendiri sebenarnya sekiranya kita memahami kelemahan diri.

Kesimpulannya, bercinta atau putus cinta, hidup mesti diteruskan demi masa hadapan yang lebih mencabar. Seperti yang k&a katakan sebelum ini putus cinta tidak semestinya sudah berakhir hidup anda di dunia, itu cuma permulaan untuk anda mengenali erti sebenar indahnya cinta, indahnya duka, indahnya kasih mesra. Percayalah, syurga kebahagiaan masih menanti anda, cuma jangan sesekali lalai dan leka dalam kehidupan.

Selamat Bercuti Sekolah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen:

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...bestnye kalau dapat mcm ni..hihi

Tanpa Nama berkata...

kalau macam nilah... hari2 aku putus cinta..muahahahaha

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...