RSS

Andai dapat ku undurkan masa.....


“Andai dapat ku undurkan masa akan ku kembali ke zaman kanak-kanak riangku”

“Andai dapat ku undurkan masa akan ku elakkan kesilapanku dulu”

“Andai dapat ku undurkan masa akan ku setia padanya agar dia tidak pergi meninggalkan aku” 


“Andai dapat ku undurkan masa akan ku ubah sikapku agar tidak memakan diriku”

“Andai dapat ku undurkan masa akan ku dekatkan diriku dengan-Nya selalu”
 

“Andai ku dapat undurkan masa akan....................................”

Pelbagai keinginan, harapan dan impian setiap orang apabila di berikan peluang untuk kembali ke zaman silamnya. Siapa yang tidak mahu?


Siapa yang tidak mahu memperbaiki kesalahan atau kesilapan dirinya sebelum ini? Siapa yang tidak ingin kembali dan menjadikan hidupnya sesempurna impiannya?...
 


Kekasihnya pergi tanpa pesan kerana kecurangannya...”aku mahu kembali di waktu aku setia padanya agar aku bersamanya selama-lamanya dengan penuh kasih dan sayang”
 

Anak yang menderhakai kata-kata ibu bapanya ...” Akan ku cium tangan kedua ibu bapaku yang telah membesarkan aku tapi telah ku hancurkan harapan mereka hanya kerana aku seorang penagih, aku ingin kembali di waktu sebelum aku terjebak dalam kesesatan dunia”
 

“Andai dapat ku undurkan masa akan ku...............” Sambunglah ayat ini sendiri dengan harapan dan impian di hati anda....
 


Namun...tidak ada manusia yang akan dapat mengundurkan masa. Semua yang terjadi adalah ketentuan Tuhan, segala yang telah kita hadapi, lalui mahupun gembira atau duka adalah satu anugerah kehidupan agar kita lebih menghargai kehidupan ini di masa akan datang..
 

Jangan lagi di sesali kesilapan yang lalu, jangan lagi ditangisi kesalahan lalu. Segala yang berlaku ada hikmah di sebaliknya dan hanya Tuhan yang akan memberikan dimana, bagaimana dan bila masanya untuk anda merasai nikmat dari-Nya..

Ingatlah...setiap keperitan, kesengsaraan mahupun kedukaan yang telah anda alami itu kini telah menjadikan anda seorang insan yang tabah, mengenal kekurangan diri dan akan sentiasa mengingatkan diri untuk jadi lebih baik, dan lebih baik daripada sebelum ini. Hanya anda yang mengenali diri anda sendiri... Yakin dan percayalah anda lebih baik daripada sesiapa yang ada di dunia ini. "Just be yourself"

Nikmatilah hidup ini dengan penuh riang di hati...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 komen:

Tanpa Nama berkata...

Andai di berikan peluang aku ingn kmbli masa skola mngah dulu..hmmm..tq uk bacaan ini...

Tanpa Nama berkata...

kalau bleh nak balik umur 5 tahun...muahahaha

masturah mj berkata...

apakan daya, kita manusia, hamba kepada Yang Maha Pencipta, apa yg mampu, truskan, segala yg mendatang didpn mata...

fatinmmj

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...