RSS

Kami sayang Din Beramboi



02.April.2010 - Tepat jam 12.30am tadi pelawak tanah air kita Din beramboi telah pergi meninggalkan kita semua tanpa kata-kata terakhir dari beliau...Allahyarham meninggal dunia akibat demam denggi berdarah dan menyebatkan beberapa organ dalam badan tidak dapat berfungsi dengan sempurna.

Siapa yang tidak mengenali Din beramboi yang berjaya mengelikan hati orang dengan lawak sepontannya?

Masih teringat apabila beliau berkata kepada Alex "Kalau saya tidak ada lagi di Era , awak gantikan tempat saya". Bagaikan beliau tahu satu hari nanti beliau akan pergi jua namun bukan sahaja radio Era bahkan semua peminat-peminat beliau di seluruh tanah air.


Bila dikenang kembali, kehadiran beliau didalam industri hiburan suatu ketika dulu bagaikan dipulau ramai peminat industri tanah air. Lawak beliau langsung tidak dihiraukan dan ada yang menyatakan beliau syok sendiri dan gila. Namun beliau tetap berusaha untuk menaikkan namanya sehinggalah ke hari ini beliau telah berjaya membuatkan kita ketawa dengan lawak dan kata-kata yang mencuit hati setiap insan yang mendengarnya.


Sekali lagi, Al-Fatihah buat allahyarham din beramboi yang telah kembali ke rahmatullah. Semoga beliau tergolong dalam golongan orang-orang yang beriman dan akan masuk ke syurga. Amin.




Luahan Afdlin Shauki semasa pemergian allahyarham "Al fatihah buat din .... Tuhan sayang sangat kat kau din."

Kami juga sayangkan Din Beramboi...


TRIBUTE TO MIOR AHMAD FUAD (DIN BERAMBOI)
December 22, 1966 - April 02 2010  














  

SELAMAT TINGGAL ABANG DIN BERAMBOI

VIDEO TRIBUTE - BOLEH LIHAT DI FAN PAGE FB K&K

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

40 komen:

acap berkata...

takziah buat keluarga arwah

dee sygg berkata...

takziah buad keluarga arwah .
AL-FATIHAH

seridiah80 berkata...

takziah buat keluarga arwah. Dia pernah buat aku ceria setiap pagi kini tiada lagi... selamat tinggal.

nadOFlurry berkata...

takziah kpd fmily abg din ..
kami trut rse kehilangannya ..
hope lbh tabah n kuat ..
syg abg din sgt2 ...

Fadzrul Abd Malik berkata...

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ * ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـٰلَمِينَ * ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ * مَـٰلِكِ يَوْمِ ٱلدِّينِ * إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ * ٱهْدِنَا ٱلصِّرَ ٰط ٱلْمُسْتَقِيمَ * صِرَ ٰطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ ...semoge rohnye ditempatkn dikalangan org2 yg b'iman dan sentiase dicucuri oleh rahmat-NYA...-Amin-

amin berkata...

al-fatihah...to din,semoga arwah dicucuri rahmat,dan dtempatkan dikalangan org2 yg beiman,amin....

hai berkata...

al fatihah!!miss him a lot!!takziah buat keluarga arwah!!

mrlibertines92 berkata...

takziah kpda keluarga abg din...
Al-fatihah...

azim berkata...

huhuuhuhu
sedihnya...

My Shawl Garden berkata...

Al-Fatihah... sedih yr...

........ berkata...

salam takziah buat keluarga Allayarham Din...semoga tabah dgn ujian ini...setiap apa yg berlaku Allah SWT jualah yg Maha mengetahui segalanya...amat perit rasanya perpisahan ini...bersabarlah..moga kelak Allah akan pertemukan semula disana nanti insyAllah....buat Allahyarham Din..AL FATIHAH...semoga rohmu di tempatkan dikalangan org2 yg beriman dan beramal soleh..AMIN

suzi berkata...

takziah buat kluarga abg din,moga roh nye di cucuri rahmat....amin..

tenno berkata...

takziah buat keluarga din beramboi,doa daripada kami semoga beliau ditempatkan bersaa-sama para solihin..amin, alfatihah

nur_aTiE berkata...

takziah utk kluarga din beramboi(kte ska gelar dia pak rahim...watak beliau dl citer afi&abah).
semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan bsama org2 yg beriman...AMIN.. AL-Fatihah...

krusher berkata...

Takziah buat keluarga din beramboi,.

yusera yusof berkata...

takziah buat keluarga abg din..semoga rohnya d tempatkan d kalangan org yg beriman dan sentiasa d cucuri rahmat...amin...AL-FATIHAH

~BUTfulsay~ berkata...

Takziah bt keluarga arwah n al-fatihah bt arwah din beramboi.. semoga di tempatkan di kalangan org2 yg beriman dan beramal soleh.. amin..

cikmin8739 berkata...

Takziah buat keluarga Din Beramboi...semuga rohnya ditempatkan bersama2 orang yang beriman dan beramal soleh..Al-fatihah.

irdifashion berkata...

air mata tak behenti mengalir.. tapi yg pergi tetap pergi.. hanya tinggal kenangan, harap radio era dapat tunaikan pesanan arwah menjadikan alex ganti tempat beliau di era..

siti sarini berkata...

Saya pon ingat time final raja lawak tu dia ckp mcm tu kt alex...tp time tu kita ingt gurauan je kn.tak sangka rupanya ia satu petanda..
Takziah buat keluarga arwah Din Beramboi..sama2 lah kita berdoa semoga rohnya dicucuri rahmat Allah swt..Amin.
ALFATIHAH..

Ninie Fairuz berkata...

semoga rohnya dicucuri rahmat..

aziey99 berkata...

Salam takziah buat family din...

Alfatihah... mmm we all miss u n luv u din...

MMM sedihnya...

A Peacemaker berkata...

AL FATIHAH..
sangat-sangat sedih...tak sangka
moga-moga rohnya dicucuri rahmat

www.amuslimhouse.com

maliza berkata...

selamat tinggal din. kamu adalah satu2nya orang yang menceriakan pagi kita semua. al fatihah

hafizulhafeez berkata...

hilang 1 pelawak yg hebat..semoga abg din t'golong dlm golongan yg b'iman..Al-Fatihah..

qaisara marrissa berkata...

al-fatihah..
smoga rohnya dicucuri rhmt..

♥♥RaSa ANtaRa Kita♥♥ berkata...

Alfatihah utk arwah abg din beramboi...cepat sgt masa berlalu...harini giliran dia..esok2 giliran kita lak..sama2 kita berdoa agar ALLAH memberi kita umur yg panjang..

crazyylilyx berkata...

din beramboi 1 dalam berjuta.

Pemilik Store : Effa Yahya berkata...

Salam Takziah Kepada Keluarga Allahyarham Abg. Din Beramboi. Moga beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman.

Aku mmg sedih dengan kehilangan abg. din...tgk ulangan rancangan raja lawak lagi buat hati aku sayu. Mcm tak percaya je kehilangan dia...

GhOsToNe berkata...

TAKZIAH...

Kucing Merah Jambu berkata...

sedih sangat. macam tak percaya abg Din has left us. we'll miss ur lawak sengal abang din..tenanglah dikau disana. moga Allah merahmatimu, ameeen.

noorss_kasih berkata...

salam..

bertambah sedih lagi apabila mendengar lagu ni... seolah olah lagu ni untuk dia sebenarnyer... al fatihah.... selamat tinggal wahai din... tiada ceria lagi di pagi hari...

Haizat^72 berkata...

Malaysia kehilangan sekali lagi se-orang insan yg berbakat...Lawak sepontan beliau sungguh mengkagum-kan.. beliau sering menceria-kan hati pendengar...Walaupon saya se-orang warga Singapura...Riuh pagi Era sering berkumandang di pendegaran saya....Semoga allah menrahmati-mu dan menempatkan mu di sisi orang yg ber-iman (amin x3)...Ucapan takziah buat ahli keluarga Abg.Din ...redah dgn permegian nyer buat selama nyer...Ucapan takziah buat seluruh keluara Era FM... Buat Aznil dan rakan rakan...teruskan perjuangan seni mu sebagai DJ professional (di mana saya yakin Arwah inginkan kalian semoga berjaya dan suksess)......insya allah

~kuyam~ berkata...

takziah..kami pasti merindui allahyarham~

MELAYU RAWO berkata...

emmm....sedih bile dgr berita yg din beramboi yg kite tak sangka da pergi meninggalkan kite...sape la yg nk hibur kn kite semua pagi2...emm....kau tetap di dlm ati kami semua...

Siti Patonah berkata...

takziah..Al-fatihah buat Din Beramboi...

faris azli berkata...

Al-Fatihah bt abg din beramboi.... :(

Cool Lean berkata...

mula2 saya 'kenal' dia kerana dia mcm org gila..selipar jepun di tangan, seluarnya sebelah bergulung & pakaiannya yg colourful... Bila saya gelak mendengar lawaknya masa tu dlm tv, ada yg kata, saya pun sama gila mcm dia..Tapi dia yg membuat berjuta org tersenyum sepanjang hari (sbb Era selalu ulang semula sawancara, drama sebabak & celotehnya). Bila dia coma, melihat gambarnya, sayu sgt... Bila dia meninggal dunia, saya x boleh tidur mlm tu.... Sedih tg teramat sangat.. Sepanjang mlm saya menonton video2 persembahannya dlm Youtube ... Deras airmata ni mengenangkan isteri & anak2 yg ditinggalkan dlm keadaan yg terkejut, terutamanya anak yg berumur 5 thn (sebaya dgn anak bongsu saya).. Dia masih belum mengenali siapa abahnya secara mendalam. Dia masih belum puas bermanja dgn arwahnya... Al-Fatihah buat Arwah Mior Ahmad Fuad B Mior BAdri.. Moga kau tenang disana...

zubaidah berkata...

semoga rohnya dicucuri rahmat.Amin

LadY rEd berkata...

al fatihah buat abg din beramboi....
trkjut sgt dgn pmergianmu....

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...