RSS

Cintailah Cinta..........




Memang menyakitkan ketika kita mencintai seseorang namun ia tidak membalasnya, tetapi yang lebih menyakitkan adalah ketika kita mencintai seseorang dan kita tidak pernah dapat memiliki keberanian untuk mengungkapkan perasaan kita kepadanya.
 
Sebuah perkara yang menyedihkan dalam hidup ketika kita bertemu dengan seseorang, yang sangat bererti bagi kita hanya untuk mengetahui pada akhirnya seseorang tersebut tidak ditakdirkan untuk bersama kita, sehingga kita harus dengan berat hati membiarkannya pergi dan berlalu.

Kata-kata yang terucap tanpa perbincangan mungkin akan menyebabkan perselisihan, perkataan yang kejam dapat menghancurkan kehidupan, sebuah kata yang tak tepat, mungkin juga mampu menambah beban jiwa seseorang, dan sebuah kata yang penuh cinta kasih mungkin akan menyembuhkan dan memberikan sinar kehidupan.
 


Cinta dimulai dengan sebuah senyuman, kemudian tumbuh dengan sebuah kucupan, dan berakhir dengan air mata. Ketika kita dilahirkan, kita menangis begitu kuatnynya sementara orang-orang disekeliling kita tersenyum bahagia. Ketika kita meninggalkan hidup ini, kita adalah pihak yang tersenyum begitu bahagia... sementara orang diseliling, kita tinggalkan dengan tangisan.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen:

inspirasi kecilku berkata...

numpang nampang yaa...
salam blogger!!!

Ani berkata...

baik cakp dari merana...

singgah sebentar

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...