RSS

Kehebatan Cinta


Ketika kita berfikir tentang "cinta", seorang pakar cinta menemui 9 kunci kehebatan cinta dalam kehidupannya. Dan dia berpesan,
 
"Jangan pernah kamu melupakan kesepuluh kunci ini ketika kamu mulai berfikir untuk mencintai seseorang",

1. Sangat menyakitkan apabila mencintai seseorang, tetapi dia tidak mencintai kita. Namun lebih menyakitkan bila mencintai tetapi tidak memiliki keberanian untuk menyatakannya.

2. Hanya memerlukan satu minit untuk menghancurkan seseorang kerana cinta, satu jam untuk menyukai seseorang atau satu hari untuk mencintainya. Tetapi memerlukan masa seumur hidup untuk memulihkan luka-luka kerana cinta. Melupakan bukan selalu bererti
memaafkan. Maka jangan pernah lari dari kenyataan cinta.

3. Mungkin Tuhan memberikan kita untuk bertemu dengan orang yang tidak secocok sebelum kita menemui orang yang secocok denganmu. Supaya ketika kita bertemu dengan orang yang cocok itu kita akan sedar betapa berharganya anugerah itu.


 
4. Cinta adalah ketika kamu menerima seluruh kelemahan kekasihmu, memeluknya sambil berkata "apapun yang terjadi aku tetap mencintai kelemahan mu" dan selalu ada air mata yang mengiringi "Aku Cinta Padamu".

5. Adalah benar bahawa kita tidak tahu apa yang kita dapat hinggalah kita kehilangannya. Dan kita cuma akan menghargainya apabila kita sudah kehilangannya.

6. Janganlah mengharapkan cinta sebagai balasan, tunggulah hingga cinta itu mekar dalam hatinya,sekiranya tidak pastikan bahawa cinta itu tetap mekar dalam hatimu. Cinta yang murni adalah cinta yang hanya mengenal satu kata, iaitu "Memberi"

7. Jangan pernah berkata "Selamat tinggal" jika hatimu masih ingin mencubanya, jangan menyerah ketika kamu merasa masih dapat memilikinya. Jangan pernah berkata "Aku tidak mencintaimu lagi" kalau kamu tidak dapat membiarkannya pergi untuk selamanya.

8. Cinta datang kepada mereka yang masih mempunyai harapan, walaupun 1001 kali mereka dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya meskipun mereka telah dikhianati, kepada mereka yang memiliki keberanian untuk membangun kepercayaan "sekali lagi" ketika kekecewaan itu ada.

9. Permulaan cinta adalah membiarkan mereka yang kita cinta menjadi diri mereka sendiri, orang bahagia kerana cinta tidak pernah memiliki seluruh apa yang mereka impikan, mereka hanya melakukan 1 perkara iaitu cinta yang cukup untuk menutup kelemahan kekasih
mereka .....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 komen:

Kimie Hashim berkata...

kak..kimie dah serik dengan cinta..hmm..kak,kimie follow akk..jomlah jenguk dan follow kimie..mekasih tu tips cinta ni kak..

Kimie Hashim berkata...

http://kimieslot.blogspot.com ya kak..

ain shalalala berkata...

cinta..indah..bahagia..

nazirulhazwanws berkata...

hukhuk info yang best:))
thanx for sharing beb, da jd follower u, folo me back k

http://nazirulhazwanws.blogspot.com/2010/08/zackzukhairi-follower-blog-saya.html

diraja22 berkata...

tenang dengan cinta pd Nya..

cikgu shaza berkata...

Cinta? perlukan pengorbanan... kesabaran.. ketabahan.. jika tidak.. sia2..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...