RSS

Cari Jodoh? Apa kebaikannya?



Pasti ada yang tertawa bila cuba mendengar lirik lagu "cari jodoh" ni.

"Jodoh pertemuan di tangan Tuhan" Itulah yang kita fahami sejak azali lagi. Hanya Dia yang akan menentukan siapa jodoh kita. 

Bagaimana pula kepada yang masih belum bertemu jodoh atau pasangan yang di idamkan? Mana silapnya? Ada yang duduk rumah ke menunggu pinangan? Atau ada juga yang hanya berserah 100% kepada kekuasaan Tuhan agar Jodoh datang bergolek.. Ada ke yang macam tu?

Walaupun jodoh kita ditangan Tuhan namun kita sebagai hamba-Nya kenalah juga berusaha untuk mencari siapa yang boleh di jadikan teman hidup sehingga akhir hayat ini.

Tahukah anda dalam proses "Mencari Jodoh" kita akan berhadapan dengan pelbagai kejadian hidup yang kita tidak sangka-sangkakan. Antaranya:

1. Anda akan mula memperbaiki kelemahan diri dari semasa ke semasa kerana anda mahu jadi yang terbaik buat si dia.

2. Anda akan mula mengerti erti "rindu, cinta dan benci" dalam satu masa yang pasti buat anda tertawa bila sudah tua nanti.

3. Anda akan menjadi insan yang tidak akan mudah putus asa kerana cinta seringkali memberikan anda kekuatan untuk berjaya.

4.Anda akan mula memenuhkan panggung wayang dengan cerita cinta cintun dan ini pastinya akan menjadi rahsia antara anda dan anak anda suatu hari nanti.. (^_^)

5. Percaya atau tidak cinta mengajar anda makna sebenar "Keindahan hidup di dunia" dan cinta kepada-Nya akan mengajar anda erti "Keindahan hidup di syurga kelak"

Terdapat pelbagai lagi sebab yang menarik dalam perjalanan mencari jodoh dan terdapat pelbagai juga keburukan dalam proses itu.

Apa yang penting sekali anda haruslah percaya dengan diri sendiri dan tidak putus-putus menadahkan tangan untuk berdoa kepada yang Maha Esa supaya ditemukan jodoh yang terbaik buat diri anda.


P/S Jika dulu rindu kita ditemukan dengan utusan surat daripada si dia, kemudian di eratkan lagi dengan pesanan mesej ringkas (sms)... bagaimana pula dengan zaman cyber sekarang ni? Pasti anda terkejut jika teknologi internet antara cara terpantas bagi golongan lelaki untuk mencari jodoh mereka. Nak tahu bagaimana caranya? Jom masuk website ni http://web50.my/cinta .

 Andai ada cinta di hati jangan takut untuk meluahkannya. Kelak anda sendiri tepuk dahi hingga ke tua. (^_^)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...