RSS

Jujurkah si dia?

"Kenapa kejujuran sukar dicari dalam kehidupan dunia hari ini? Saya terlalu ingin berkawan, bercinta, berkasih sayang dgn lelaki yang jujur, tetapi......"

Terkapai-kapai si bunga melati dalam mencari cinta sejati. Hati siapa yang tidak menderita apabila menemui cinta yang tidak ada istilah kejujuran didalamnya. 
Hati siapa juga tidak merasa perit apabila si dia seringkali tidak berlaku jujur.
Maka , wujudlah istilah baru di dalam cintamu agar "jangan mudah mempercayainya". 

Adakalanya ada benarnya apabila kita perlu berbohong semata-mata untuk menyelamatkan sesuatu keadaan. Namun TIDAK untuk "cinta". Berbohong boleh diterima tetapi tidak dengan orang yang dicintai. Sekali sahaja terucap kata-kata bohong dari mulutmu maka ianya akan berlanjutan untuk kali kedua, ketiga dan seterusnya menjadi kebiasaan.

Sejauh mana si dia jujur padamu?

1. Pandangan mata semasa berbual.

Tataplah matanya apabila berbicara. Orang yang berbohong sudah pasti tidak tahan apabila ditatap matanya. Juga, apabila si dia melirik ke arah kiri semasa berbicara tandanya si dia berbohong dalam sesuatu perkara

2.Bahasa Tubuh

Berpeluh, gugup semasa berbicara dan tangannya yang asyik hinggap di hidung tandanya si dia sedang merahsiakan sesuatu yang bakal membuatkan hati terasa pedih.

3.Tidak komited dengan kata-kata

Jika si dia berjanji hendak menemani anda pergi tetapi dia selalu sahaja membatalkannya, maka haruslah berwaspada terhadapnya. Walaupun si dia jenis yang sibuk dengan tugasan kerja namun harus juga di selidik punca kenapa seringkali "date" dibatalkan.Tidak salah menyelidik daripada terus merasa curiga terhadap pasangan.


Berkata jujur bukanlah sukar dan bukanlah juga semudah yang disangka. 

Adakalanya si dia terpaksa berlaku tidak jujur demi untuk menjaga perhubungan namun sejauh mana perhubungan sedemikian akan kekal sekiranya ia sentiasa di selubungi dengan "penipuan"

Semoga Jujur Dalam Percintaan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komen:

Tanpa Nama berkata...

aku memg jujur tapi adakalanya terrrrrpaksa sangat menipu demi menjaga hubungan kami...hmmm xtaulah apa nak kata.. thanx post ni berguna sangat

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...