RSS

Cinta Sejati?


Gambar-gambar ini diambil  ketika Erra Fazira & suami, Engku Emran mengikuti rombongan umrah baru-baru ini yang turut disertai oleh  Tuan Guru Nik Aziz.

Nampak manis & sangat normal Erra Fazira apabila bertudung. Lebih manis sekiranya Erra Fazira terus bertudung selepas balik & boleh hentikan aktiviti seni mana yang patut. Jika Wardina mampu lakukan & terus aktif secara ringan dalam dunia seni, apatah lagi Erra Fazira yang bersuamikan orang kuat stesen penyiaran.

Pasti ramai yang masih mengingati pelbagai gosip liar yang dilemparkan kepada Erra Fazira sebelum ini. Pelbagai spekulasi berlaku tentang gosip cintanya seperti Yusri KRU yang pernah menjadi suami Erra Fazira. Walaubagaimanapun berkat doa, usaha dan tawakal Erra Fazira dalam meniti liku-liku kehidupannya, akhirnya Erra berjaya menemui cinta sejatinya dan kini mengecapi kebahagiaan bersama Engku Emran.

Apa ertinya cinta sejati? Cinta yang datang dari hati naluri dan perasaan cinta untuk memahami dan menemani pasangan kita tidak kira dimana walaupun kita dimakan usia.

Bukan mudah untuk memiliki cinta sejati,apatah lagi untuk mendapatkan pasangan yang memahami hati dan perasaan kita sepanjang masa. Adakalanya seseorang itu akan kehilangan cinta bukan sekali tetapi berkali-kali sehingga hampir putus asa dengan "cinta". 

Itulah tandanya tuhan sayangkan kita, Dia akan berikan kita pelbagai kehidupan untuk kita teliti setiap baik buruk perhubungan sebelum ini agar hubungan dimasa akan datang akan menjadi lebih baik dalam perhubungan cinta kita.

Andai kehilangan cinta lagi , tuhan pasti akan berikan kita yang lebih baik daripada si dia yang meninggalkan kita. 

Bersabar dan berdoalah kepada-Nya agar kita akan menemui cinta sejati.

Sekilas pandang al-kisah,

Ada sorang lelaki buta. Semua orang bencikan dia, kecuali kekasihnya. Lelaki itu selalu berkata, “Saya akan mengahwini awak di saat saya boleh melihat.” Suatu hari, ada orang dermakan mata kepada lelaki itu. Akhirnya dapat juga lelaki itu melihat. 

Dengan segera, dia pergi menemui kekasihnya. Tetapi, bila dia melihat kekasihnya, dia merasa sungguh terkejut kerana kekasihnya juga buta.

Kekasihnya bertanya, “Sudikah awak berkahwin dengan saya sekarang?” Tanpa sebarang alasan, lelaki itu menolak. 

Kekasihnya tersenyum dan berlalu pergi sambil berkata. “Tolong jaga mata saya baik-baik…”



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen:

Tanpa Nama berkata...

masih mencari cinta sejati yang hakiki.. semoga Allah memperkenankan doaku ini. Amin

Tanpa Nama berkata...

"tolong jaga mata saya"..lihatlah betapa teguhnya cinta wanita itu..biar diperlakukan sedemikain namun tetap redha akan ketentuanNya..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...