RSS

Love @ Cinta Remaja

Mungkin ramai yang pernah terlibat dengan cinta waktu sekolah. Ingatkah anda pada perasaan gembira yang anda rasai ketika mula-mula bertentang mata dengan orang yang anda minati? Bagaimana pandangan tersebut seterusnya menular ke hati dan membentuk perasaan yang paling agung di alam semesta ini? Segala rindu, resah, tangis, gembira dan tension yang anda hadapi ketika cuba memenangi hati orang tersebut?
Ingatkah lagi bagaimana anda set schedule agar bertembung dengan beliau ketika hendak ke sekolah? Ketika pass surat kita kepada seorang posmen buruk yang kebetulan kawan rapat beliau, dan apabila beliau membalasnya dan mengatakan beliau juga menyenangi anda? Bagaimana sebelum tidur anda sering “berhayal bila saat nanti hidup bersamamu”? Kemudian anda mula sedar yang dressing anda yang dahulunya selekeh tiba-tiba bertukar menjadi smart?

Atau betapa cemburunya anda bila ada pelajar lain menghampiri orang tersebut? Ingatkah pula bagaimana perasaan itu akan mempengaruhi apa saja yang anda lakukan, fikirkan dan cara berinteraksi dengan orang lain? Bagaimana kawan baik anda terpaksa tahan mata dan telinga mendengar “luahan hati” anda?

Kini, dalam kesibukan tugas dan komitmen, kita sering melupakan perasaan tersebut. Bagi K&K ia lebih dari seberkas perasaan…. .it is what growing up is all about. Mungkin kita perlu revisit semula perasaan ini untuk mengingatkan di mana kita berada sebelum ini dan di tampuk mana kita sedang berada sekarang.



Bagaimana pun kisah cinta monyet yang bergayutan itulah menbuatkan kita boleh ketawa gelihati… Tapi bila melangkah ke alam cinta dewasa, banyak airmata yang tertumpah..kenapa ya?


Kerana komitmen atau semakin sukar bertolak ansur?



 






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 komen:

Tanpa Nama berkata...

mne mungkin saya dapt lupa kan cinta monyet ...

sngt indah waktu tu...

tp ble da dewasa ni,law bercinta,bnyk airmata kuar...

mgkn psl,emosi kita...dan juga perasaan sayang yang teramat pada seseorg

mira ellyna berkata...

ta penah rase cinta monyet hehe

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...