RSS

Aku Terima Nikahnya.....



"Aku terima nikahnya" Agaknya dah berapa kali "abang pengantin" praktikkan ayat ni ye? Apa-apapun ayat inilah yang akan mengubah hidup seseorang daripada status 'bujang' kepada 'isteri si.... ataupun suami si..."

Apakah benar anda jujur dan ikhlas hendak melafazkan "Aku terima Nikahnya?". Benar-benar bersedia ke nak berumah - tangga? Atau sekadar hendak melepaskan batuk ditangga. Nak dapatkan status kahwin sekadar nak mencukupkan syarat sebab dah lanjut umur, desakan keluarga atau lebih teruk lagi semata-mata kerana nafsu seks semata-mata? Jika tiada sebab-musabab yang tertentu dan anda memang memasang niat yang suci untuk mengahwini si dia, Tahniah! InsyaAllah , Allah akan sentiasa memberkati hubungan mu dan pasanganmu.

 picture - www.maskahwin.com

Opss! Sebelum tu dah sediakan bajet nak kahwin? Takkan nak megharap daripada wang simpanan ibu-bapa pula? Pada tahun 2008 sahaja seramai 40% pasangan di Malaysia yang berkahwin dengan menggunakan wang simpanan keluarga. Kenapa berlaku sedemikian?

1. Kahwin muda.
2. Kahwin Paksa (Berkahwin atas pilihan keluarga)
3. Kahwin Terpaksa (Dah kantoi kena tangkap basah)

"Akan bersinarlah wajah kedua ibu bapamu apabila kamu kahwin dengan hasil usahamu sendiri" Ibu-bapa akan berasa anaknya sudah berjaya dan mampu untuk menyara keluarga sendiri. Kan best macam ni? Apa pendapat anda?


Jadi, jika bajet sudah mencukupi , apa tunggu lagi? Buatlah persiapan merisik dan seterusnya menetapkan tarikh perkahwinan. Niat yang baik jangan dibiarkan lama-lama. Kan manis dipandang apabila sudah bergelar suami isteri berjalan berpegangan tangan pun orang tak 'pandang'.

"Alah emak kahwinkan aku" Ingat! Jangan sesekali terikutkan likrik lagu ni.

Nak kahwin? Usaha sendiri.

Nak kahwin? Tingkatkan ilmu agama kerana ianya asas kepada kebahagiaan rumah tangga.

Nak kahwin? Belajarlah mencintai pasangan anda dengan penuh kepercayaan dan kejujuran.

Selamat Berbahagia




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komen:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...